Skomponuj menu zabiegowe na miarę potrzeb Twojego gabinetu


Menu zabiegowe to odpowiednio skomponowana propozycja zabiegów gabinetu. Ma za zadanie przede wszystkim odpowiadać na potrzeby klientów. Poznaj problemy swoich klientów i skomponuj menu zabiegowe tak, aby każdy klient znalazł w nim rozwiązanie. Najważniejszym elementem skutecznego, sprzedażowego menu zabiegowego, jest przejrzystość. Bez względu na formę, czy je drukujesz, umieszczasz na stronie, w swoich social mediach, pamiętaj, że mówisz do zwykłego człowieka, nie do specjalisty, więc nie używaj skomplikowanych nazw technologii, które mogą dla laika nic nie znaczyć. Wyjątek stanowią technologie, które są marką samą w sobie, wtedy warto je wyeksponować, ale zawsze tłumacząc jakie problemy z ich pomocą możesz rozwiązać.

Jaką formę powinno mieć menu zabiegowe

Poznaj swoich Klientów i uczul na to pracowników. Wiesz jaki portfel klientów obsługujesz, w jakich cenach masz zabiegi i do nich dopasuj komunikację menu zabiegowego. Jeśli prowadzisz gabinet w dużym mieście, z dużą ilością konkurencji, postaw na kanały, które pozwalają Twoim klientom Cię znaleźć – tutaj internet będzie grał znaczącą rolę. Poszukując rozwiązania swojego problemu, klienci niech z łatwością znajdą Twoją stronę internetową, profil na Facebooku, Instagramie. W mniejszych społecznościach to często sami klienci są Twoją reklamą, więc pomóż im poznać pełną ofertę Twojego gabinetu – możesz zaprosić ich na nowe zabiegi, uczul zespół aby opowiadał więcej o całościowej ofercie. Wciąż pomocne bywają ulotki z ofertą gabinetu – skomponuj je tak, aby pokazywały, że jesteś specjalistą, tłumaczyły różne zagadnienia. Samo wymienienie usług może być nieskuteczne. Przy komponowaniu menu, można wyjść od podziału ciało / twarz, a następnie problemami jakie dotyczą tych obszarów. Wtedy niczym po drzewku dochodzimy do poszukiwanej rzeczy. Podobnie, tematycznie, można komponować broszury, materiały do klientów – newslettery, czy nawet posty w social mediach.

Jak sprzedawać więcej kosmetyków w gabinecie

Marki dostępne w gabinecie powinny być spójne z proponowanymi zabiegami. Jeśli w menu skomponujemy „Program odmładzający”, „Program redukujący przebarwienia” składający się z cyklu zabiegów, osoba decydująca się na taki wybór i pełen proces zabiegowy, chętniej uzupełni go pielęgnacją domową – bo jest już w tym procesie. Powracamy znowu do tematu – odpowiedzi na problemy klienta. Uzupełnieniem problemu będzie zawsze pielęgnacja domowa. Współpracujmy z markami, które chcą wspierać nasze aktywności – chętnie wynagradzają zespół za sprzedaż, szczególnie w formie kosmetyków. Zwróćcie uwagę, że zespół, który korzysta z kosmetyków, chętniej je poleca. Sami, jako właściciele-menagerowie, też starajmy się w ramach prezentów wręczać produkty dostępne w gabinecie – stąd układa się prosta droga do sprzedaży.

Jak często zmieniać ofertę w salonie

Nie ma kategorycznej odpowiedzi na pytanie: jak często można wprowadzać nowości. Wszystko zależy na jakim poziomie rozwoju gabinetu jesteśmy, w którą stronę chcemy iść, jaką strategię realizować. Podczas Akademii Rozwoju Salonu Beauty Ewy Grzegorczuk właściciele biznesu beauty uczą się podejmować decyzję w którą stronę chcą zmierzać, żeby wykreować ten obraz biznesu, który będą konsekwentnie realizować. Uczą się też jak go realizować – a elementem tego jest budowa oferty. Rynek beauty zmienia się dynamicznie dynamicznie i tak samo dynamicznie należy reagować. Klienci interesują się nowościami, dużo czytają w internecie, trzeba być ciągle krok do przodu. Aktualnie obserwujemy trend powrotu do technik manualnych, naturalnej pielęgnacji – wykorzystujmy każdy moment, aby z dotychczas dostępnego menu zabiegowego, wyciągnąć perełki – na które w tym momencie jest popyt.